בשנים האחרונות הולכת ומתעצמת מודעות הציבור כלפי נושא הזיהום הסביבתי והשפעותיו ההרסניות על הטבע, הבריאות והבטיחות. כחלק ממגמה זו, חברות מסחריות רבות וביניהן יצרניות הרכב, מבינות שעליהן להצטרף למגמה הירוקה ולהקטין במידת האפשר את זיהום האויר הנגרם מפליטת הגזים של רכבים. כידוע, כיום מרבית גזי החממה שנפלטים לאוויר העולם מקורם ברכבים, במשאיות ובמכוניות ששורפות דלק. גזי החממה הללו גורמים להתחממות גלובלית וכולאים את האוויר החם בתוך האטמוספירה. תופעה זו מובילה להמסת הקרחונים, לעליית גובה פני הים ולאסונות טבע רבים. כדי להלחם בתופעה זו, הולך וגדל בכל שנה מספרם של כלי הרכב ההיברידיים ושל המשאיות ההיברידיות בכבישי הארץ. לצד המגמה הירוקה, וכחלק מהמאבק בתופעה קשה אחרת, הרי היא הקטל בכבישים, מתגברת גם המודעות לשמירה על בטחון הנוסעים ולחשיבות תקינות המשאית ומרכיביה. כך, החברות המסחריות האמונות על ייצור מרכבים מקפידות לייצר מרכבים בטיחותיים שמהווים ללא ספק את אחד החלקים החשובים ביותר בכל משאית שמשמשת לצרכי הובלה.

משאיות ירוקות ובטוחות יותר

משאיות שנוסעות בכבישי הארץ צריכות לספק מענה הולם לצרכי בטיחות מחד ולשמירה על הסביבה מאידך. בהתאמה לכך, על כל מפעל מרכבים שאחראי לייצור מרכבי המשאיות, לדאוג לקיים את כללי הזהירות והבטיחות ולהפוך את המשאית לכלי תחבורה אמין ובטיחותי שבאמצעותו אפשר להוביל סחורה מסוגים שונים. בנוסף עליו להקפיד להתאים את המרכב לצרכי ההובלה ולהתחשב במספר גורמים כמו משקל וסוג המוצר המובל, חומרי הגלם וכיוצא בזה.

כיום, יצרניות הרכב פועלות כל העת למלא את הביקוש אחר משאיות ירוקות שממעטות לזהם את הסביבה והן ממשיכות להציג דגמים נוספים בתחום המכוניות ההיברידיות. ככלל, רכבים היברידיים משתמשים בשני מקורות כוח על מנת להניע את עצמם- בדלק וגז או בדלק וחשמל, ובתוך כך הם מצליחים להקטין את זיהום האויר הנגרם מפליטת גזי החממה של הרכבים. בנוסף, חשוב לדעת שהמשאיות ההיברידיות חסכונית בהוצאות הדלק.

נתונים מראים שכלי רכב היברידיים בכלל ומשאיות היברדיות בפרט מצליחים לחסוך כ-25 אחוז מההוצאות על דלק, בהשוואה לכלי הרכב שמונעים רק על דלק. גם הבלאי של משאיות היברידיות הוא קטן יותר בהשוואה למשאיות המונעות על דלק, כל שכן הן בנויות להחזיק מעמד זמן ארוך יותר.

לאור כל היתרונות שנמנו לעיל, יצרניות הרכב והמשאיות פועלות כבר תקופה ממושכת בכיוון הירוק והמשאיות ההיברידיות מהוות עוד שלב נוסף בתהליך בו כל המשאיות המיובאות לישראל יידרשו לעמוד בתקן זיהום האוויר. מדובר בתקן אירופאי מחמיר הדורש הפחתה בפליטת חלקיקי הפיח, הגורמים לעלייה במחלות נשימה ולפגיעה באיכות הסביבה.

לסיכום, כלי הרכב השימושיים והיעילים ביותר למסחר ולשינוע ציוד הן ללא ספק המשאיות. בתוך כך, הן חייבות להתחדש כל העת ולהתאים עצמן לשינויים העולמיים ולדרישות השוק. לכן, כשמדובר בעידן ירוק, שאיכות הסביבה מהווה חלק משמעותי ביותר בו, תעשיית הרכב והמשאיות מתיישרת ומתאימה עצמה לכיוון זה. החידושים בייצור משאיות אינם מסתכמים רק בשמירה על הסביבה ואיכות האויר, ואחד הדברים עליהם שמים דגש רב הוא נושא הבטיחות והנוחות. כך למשל, מפעלי מרכבים שונים, האמונים על ייצור מרכבים של משאיות, ביצעו בשנים האחרונות לא מעט שינויים כדי להבטיח נוחות ובטיחות מקסימלית.