מה יחדשו יצרניות המשאיות בשנת 2012?

בחירת משאית היא משמעותית מאד וכוללת בתוכה גורמים רבים בעלי חשיבות, הן לנהג עצמו, הן לחברה המשתמשת בשירותי המשאית לצרכיה.

בהתחשבות במרחקים, אותם על המשאית לגמוע, יחפש נהג המשאית את סביבת הנהג הנוחה ביותר, שתאפשר לו נסיעה לטווחים ארוכים בנוחות ובבטחון.

עוד ירצה הנהג לדעת כי ביכולת המשאית לעמוד במשקלים ובנפחים גדולים לכן, עמידות ובטיחות המשאית ואף המרכבים שלה, צריכות לשאוף לשלמות.

יצרניות המשאיות מפתיעות כל פעם מחדש בשדרוגים ובחידושים בדגמי המשאיות, כאשר עושה רושם שהמכנה המשותף לכל יצרניות אלו, הוא שימת דגש על בטיחות, סביבת הנהג, ובטיחות סביבתית,המבוססת על הקטנת פליטת מזהמים וצמצום זיהום האוויר.

אז מה צופן העתיד?

בתרבויות שונות, 2012 היא שנה של שינויים ומשמעויות רבות. האם יהיה כך גם בתחום המשאיות? במאמר זה נסקור את כל החידושים הצפויים בדגמי משאיות 2012 של היצרנים המובילים, עם הדגשים על גורמים כגון בטיחות, מערכות אלקטרוניות, עיצוב, תקנות יורו-5, ועוד.

מרצדס– החידוש המרשים ביותר, של יצרנית זו, שכבר הספיקה לקטוף את התואר המרשים “משאית השנה לשנת 2012” הוא הדגם החדש של משאית אקטרוס.

משאית זו היא חדשנית, ובין הראשונות העומדות בתקנות יורו-6, העתידיות להכנס לתוקף החל מ 31.212.201, ואשר תהיינה מחמירות יותר מהתקנה הקיימת- יורו-5. עוד מאופיינת האקטרוס החדשה בחסכון משמעותי בצריכת דלק, כ 5% חסכון מדגמי אקטרוס הישנים.

טאטרה– היצרנית הצ’כית המפתיעה, אשר קטפה את המקום השני בתואר משאית השנה, הצטיינה בדגם טאטרה פניקס, משאית המיועדת לטווחי נסיעה ארוכים. הדגם המרשים הגדול ביותר שלה, המסוגל לשאת משקל של עד חמישים טון, כמו כן הצטיינה היצרנית בחידושים השמים דגש על תכנון לטווח ארוך, על שיפור המערכות האלקטרוניות ומערכת המתלים, ועל חסכון משמעותי בדלק תוך הקפדה על תקנות יורו 5, ושיפור סביבת ובטיחות הנהג.

זוהי הפעם הראשונה בה משתתפת יצרנית זו בתחרות משאית השנה.

סקאניה- יצרנית מכובדת זו הגיעה למקום השלישי בתחרות משאית השנה, במהלכה הציגה את פלטפורמת המנוע החדשה שלה במשאיות כבדות, אשר יעמוד בכל תקנות הפליטה ומותאם למרחקים ארוכים.

המנועים של סקאניה מבוססים על פלטפורמת מנוע שנכנסה לשימוש כבר בשנת 2007, אשר עברו מקצה נוסף לשיפור הביצועים. מנועי סקאניה החדשים המופנים לשוק האירופאי ויהיו מבוססים כולם על תקנות אירו 6

יצרניות נוספות שיש לצפות לחידושים מהן הן מאק שתצא באביזר בקרה חדשני mdrive אשר יותקן על המשאיות שלה, ומטרתו שיפור הנהיגה בתנאי קרקע קשים ובשיפועים, וכן הקלה על הנהג במצבים מורכבים, וולוו, שהוציאה מקצה שיפורים במתלים ובשלדה, וכן התמקדה בעיצוב חיצוני של חזית המשאית, דאף, אשר שמה דגש על שיפורי מנוע, עם ניצולת גבוהה יותר לחסכון בדלק, מזהם פחות את הסביבה ומותאמים לסמי טריילרים. כמו כן צפוים להגיע דגמים חדשים של משאיות מיצובישי. תעשיית מזגני מיצובישי הוכיחה את עצמה כבר בעבר ויש לצפות לתוצרת איכותית גם בתחום הרכב.

עושה רושם שיש למה לצפות בשנה החדשה הממשמשת ובאה. עד נראה כי יצרניות המשאיות הפנימו את חשיבות סביבת הנהג הנוחה והבטוחה ואת ההתחשבות בזיהום האוויר, והן משקיעות משאבים רבים בפיתוחים חדשים שיעמדו בסטנדרטים הגבוהים, ובמוניטין אשר יצרו לעצמן.