רוב המשאיות הנמכרות בארץ נמכרות ללא ארגז המגיע קומפלט מן היצרן אלה עם ארגז הנבנה על ידי אחת מן החברות העוסקות בתחום ייצור ארגזי משאיות בארץ.

בעלי משאיות מעדיפים ארגז שנבנה לפי דרישות מפורטות שלהם, היבואנים מאפשרים לרוכשי דגמים חדשים לבחון חלופות שונות שמציעים יצרני המרכבים ומרגע שנבחר סוג המרכב הרצוי ויצרן הארגזים שיהיה אמון על בנייתו מטפלים היבואנים בכל הדרוש (כולל למשל את שינוע הרכב החדש אל בונה הארגזים) עד שניתן לספק לרוכש רכב מושלם.

בארץ ניתן למצוא בוני ארגזים למשאיות בשוק, אך רבים מהם מתמחים בייצור מרכבים למשאיות קטנות יחסית וכשמדובר במרכבים וארגזים למשאיות גדולות במיוחד, כולל סמיטריילרים, ההיצע מצטמצם. כשמזמינים מרכב או ארגז למשאית כבדה יש לקחת בחשבון שלארגז שנבחר יהיו השפעות מרחיקות לכת, לא רק מבחינת נוחות השימוש בארגז עצמו אלא גם מבחינת התנהגות הרכב על הכביש וצריכת הדלק. לפיכך מומלץ להביא בחשבון נתונים רבים ככל האפשר אודות הארגז המוצע לנו, כולל תכונות החומרים שישמשו בבנייתו, אופציות שונות שניתן לבחור ביניהן (למשל סוגי דלתות וגג), תוספות שניתן לכלול בהזמנה (למשל תאורה חיצונית) ועוד.

סוגי ארגזים וגרורים לסמיטריילרים

ארגז סגור הוא סוג הארגז הנפוץ ביותר הנמצא בשימוש בארץ. עובדה זו היא נכונה במיוחד בכל הנוגע למשאיות כבדות, עם זאת ככל שהדבר נוגע לסמיטריילרים אין הכרח לבחור בארגז מסוג מסוים ובחברות רבות נוהגים להחזיק נתמכים וגרורים מסוגים שונים כך שניתן להחליף ביניהם ככל שדורש סוג העבודה המבוצע.

בין הנתמכים לסמיטריילרים ניתן למצוא נתמכים דו סרניים ותלת סרניים, נתמכים שלדיים, נתמכים רכינים, נתמכי וילונות, נתמכי מיכל ונתמכי מכולה.

מבחינת גרורים, גם כאן ניתן לבחור בין גרור דו סרני לתלת סרני, גרורים שלדיים (דו או תלת סרניים), גרורי רמסע, גרורים רכינים, גרורי וילונות, גרורי מיכל, גרורי מכולה וגרורי ציוד קל או כבד.

נתוני ייצור

לא ניתן להכחיש שיש דמיון רב במוצרים שיצרני ארגזים ומרכבים מציעים, הן כשמדובר באלה המיועדים למשאיות קלות והן בכל הנוגע למשאיות כבדות וסמיטריילרים. עם זאת כשיורדים לפרטים הקטנים מגלים כי ישנם הבדלים בסוגי חומרי הגלם, שיטות החיבור ואפשרויות שמציע היצרן מהם ניתן לבחור.

הבדלים כאלה באים לידי ביטוי אולי באופן המובהק ביותר כשמדובר בארגזים סגורים. כידוע, דפנות ארגזים כאלה בנויים לוחות עץ לבוד (פלייווד,(plywood  מצופים אשר אחוזים יחדיו במסגרות עשויות פרופיל אלומניום.

חשוב לשים לב לעובי העץ ממנו בנוי ארגז סגור (הנפוץ ביותר הוא 17 ממ’) ולתכונות ציפוי הדפנות, הציפוי הוא שיגן על הדופן מרטיבות, קרינת השמש ואפילו חבטות קלות. בארגז סגור יש חשיבות יתרה לסוג הרצפה (בדרך כלל ניתן לבחור בין פלדה המיועדת לעבודות heavy duty לאלומיניום  שיתרונו משקל נמוך המתבטא בצריכת הדלק). עוד חשוב לתת את הדעת בארגז סגור לגג הארגז, ישנם גגות הניחנים בתכונות בידוד משופרות, דבר שייתכן ולו משמעות רבה במיוחד באקלים הישראלי מרובה השמש.