משאיות על מגוון הדגמים שלהן הן רכב הובלה חשוב לעסקים רבים במגוון תחומים. הן חיוניות עבור יבואנים ויצואנים, משווקים, מובילים וספקים מכל הסוגים. מטבע הדברים, חשוב להשקיע מחשבה רבה בבחירת המשאית הנכונה, על פי הצרכים ועל פי הייעוד העסקי שלהן אלו נדרשות. אך חשוב לא פחות מכך להקפיד על ארגז מותאם, שמיוצר על ידי יצרני ארגזים למשאיות מהשורה הראשונה.

בסקירה הנוכחית נראה אילו סוגים של ארגזים מיוצרים על מנת לספק את הצרכים השונים של ענפי ההובלה וההפצה. בנוסף, נספר על המאפיינים החשובים של כל סוג וסוג, מה שיכול להיות חשוב מאוד כאשר רוצים לבחור בצורה נכונה את הפתרון הטוב ביותר.

סגור, אטום ומאובטח

הסוג הראשון והחשוב של ארגזי משאיות נקרא “ארגז סגור”. יש הנוהגים לכנות סוג זה של ארגז גם בשם “ארגז סגור יבש” וכן גם “מרכב סגור”. סוג זה של ארגז מאפשר הובלה בטוחה בתוך תא סגור לחלוטין, כאשר ישנם כמה חלקים שמשתלבים זה בזה במהלך הייצור וההרכבה – מעטפת, דפנות, רצפה עמודה, פרופילים מחוזקים, לרוב מאלומיניום ועוד.

חשוב לציין שהדפנות עשויות לרוב מעץ איכותי, כאשר מצפים אותו באלומיניום או בפוליאסטר. בצורה כזאת, מתקבל תא חזק ועמיד מצד אחד וגם לא כבד מדי מצד שני. יש לשים לב שארגז קל יותר מאפשר חיסכון בהוצאות הדלק ויצירת פחות עומס על המשאית, לצורך הקטנת הבלאי.

ארגז במשקל קל

כפי שציינו, ככל שמשקלו של ארגז המשאית קל יותר, כך ניתן להשיג חיסכון כספי ניכר והקטנת הבלאי. לכן, כאשר צרכי ההובלה אינם מחייבים שימוש בפתרון של ארגזים סגורים, אפשר בהחלט לבחור בפתרון מסוג ארגז קל.

ארגז כזה, שמכונה לעיתים גם “ארגז פתוח” מורכב על בסיס שלדה גמישה ובעלת משקל נמוך. מלבד השלדה, נעשה לרוב מאמץ לעשות שימוש גם בחלקים אחרים שיהיו חזקים אך עם זאת גם קלים מהרגיל. הדלתות, הרצפה, הפרופילים השונים – כולם מיוצרים ומותקנים על מנת ליצור את הפתרון הקל, העמיד והחסכוני ביותר.

ארגז וילונות

ישנם מובילים ומשווקים אשר אינם זקוקים בהכרח לארגז סגור כפי שצוין לעיל וגם ארגז וילונות לא כל כך מתאים להם. במקרים כאלה, בהחלט כדאי לשקול התקנה של ארגז מסוג שונה שנקרא בשם “ארגז וילונות”.

שלא כמו בפתרון הסגור, שבו ישנו תא אטום וקשיח, כאן, הדפנות של הארגז עשויים חומרים גמישים וקלים ועם זאת – גם מחוזקים. הדפנות יהיו עשויות לרוב מהחומר פי וי סי, שיכול לעמוד בפני לחץ ושחיקה לאורך זמן. בפתרון זה יש חשיבות להתקנה של מותחני נעילה מעולים, באיכות ללא פשרות.

ייצור לפי מידה

לסיום חשוב לומר שסקרנו כאן את סוגי הארגזים המובילים, אך לא את כולם. יש גם פתרונות נוספים כגון ארגזי קירור וגם אחרים. יש לציין גם שיצרני ומשווקי ארגזים מהשורה הראשונה מסוגלים לספק לא רק פתרונות סטנדרטיים אלא גם פתרונות תפורים לפי מידה, בהתאם לצרכים ולבקשות המיוחדות של הלקוח.