ארגזים למשאיות
דף הבית
פרופיל החברה
חזון ואסטרטגיה
שרות לקוחות
תהליך ייצור הארגז
מפרט טכני
מאמרים
שאלות ותשובות
ספקים
לקוחות
צור קשר

השפעת פסי האטה על משאיות ומובילים

להצעת מחיר התקשרו 08-9244860
מאמרים
יצרני ארגזים למשאיות: לבחור את המרכב המתאים לך
כיצד לבחור נהגי משאיות?
מרכבים וארגזים לסמי טריילרים
משאיות 2014: כל החידושים והעדכונים על עולם המשאיות.
מריומה: היבואנית הרשמית של נגררי המותג הבינ"ל שמיץ Schmitz
תיקון ארגזי משאיות
תחזוקת המרכב והנגרר למשאית: מה חשוב לבצע?
התקנת ארגזי משאיות
מהם היתרונות של ארגז וילונות?
הלוואות למשאיות: פתרונות מימון משתלמים במיוחד
קניית חלקי חילוף למשאית: מהי הדרך הנכונה לתחזוקה?
ליסינג למשאיות: טיפים לרוכש המתחיל
מימון למשאיות: איך עושים זאת נכון?
קניית מרכב למשאית : מה יש לבחון בטרם הקנייה?
רכישת משאית: טיפים לקונה המתחיל
שומרים על הסביבה: מגמות ירוקות בענף המשאיות
מכירת משאיות לפירוק – מה עושים עם משאית ישנה?
תהליך ייצור ארגז למשאית - כל מה שחשוב לדעת
שילוט על רכבים ומשאיות: פוטנציאל לפרסום משתלם
מרכבים למשאיות – כל מה שרצית לדעת על מרכב למשאית
ארגזים למשאיות - כל מה שרצית לדעת על ארגז למשאית
מרכבים - סוגים ושימושים
מיזוג אוויר למשאיות
השכרת משאיות: האם זה משתלם לך?
מצברים למשאיות
מלגזות וציוד לשינוע מכני
חלקי חילוף למשאיות
תוכנות ניווט: מתכננים את הדרך לנהגי משאיות
העברת משרד - איך עושים זאת נכון?
ארגז פתוח - כל מה שרצית לדעת על ארגזים פתוחים למשאית
הובלה עם מנוף: מדוע זה יכול לחסוך זמן ומאמץ?
השפעת פסי האטה על משאיות ומובילים
משאיות 2012- הדגמים, החידושים והעדכונים
ארגז וילונות - עוד סוג אחד של ארגזים למשאיות
רכישת משאית הובלה - 5 דברים שחשוב לבדוק
ארגזי קירור - עמידים, איכותיים וקלי משקל לחיסכון מירבי
ארגז קירור - כל מה שרצית לדעת על ארגזי קירור
ארגז סגור - כל מה שרצית לדעת על ארגזים סגורים למשאית
המשאיות של היצרניות המובילות בעולם
ביטוח משאית – מה חשוב לדעת לפני שעושים ביטוח למשאית
שילוט משאיות - שטח הפרסום עומד לרשותך
כל מה שרציתם לדעת על שירותי חילוץ של משאיות
ביטוח משאיות – כמה ולמה זה עולה לנו
לקנות בארה"ב מבלי להתאמץ
המשטרה והרשויות השונות מזהות את המהירות כאחד הגורמים המשמעותיים בתאונות דרכים ובהחמרת תוצאותיהן. מאמצים ניכרים נעשים לפיכך לאכוף נושא זה ולגרום לכלי רכב להפחית את מהירות נסיעתם הן בדרכים עירוניות ובין בדרכים בין עירוניות. בעוד שבמרחב הבין עירוני מצלמות מהירות הפכו לאמצעי האכיפה המועדף הרי שבמרחב העירוני נעשה שימוש נרחב בפסי האטה בעיקר ברחובות מגורים, בקרבת בתי ספר ומעברי חציה.
 
פס האטה הוא בליטה או גבשושית בכביש אשר גורם לטילטול למרכב הרכב העובר עליו והמחייב את נהג הרכב להאט לפני המפגש עם המכשול. נהוג לייצר פסי האטה מאספלט, אבנים משתלבות או בטון. כיום קיימים יבואנים ויצרנים המשווקים פסי האטה עשויים גומי או פלסטיק מוקשח.
 
 
ההבדלים בין רכב פרטי ומשאיות
בעוד כלי רכב קטנים (מכוניות ואופנועים) מצליחים להאט ולספוג את הזעזועים המועברים להם ע"י הפסים, הרי שמשאיות הנושאות מרכבים, וכן כלי רכב כבדים אחרים, "סובלים" מאוד בעת מפגש עם פס האטה. למפגש בין פס האטה ובין משאית עמוסה מספר השלכות:
 
ראשית – על מערכת המתלים של המשאית והמרכב, במיוחד בעת שהרכב עמוס, מוטל עומס רב אשר רק גדל בעקבות המפגש עם פס ההאטה. הדבר מחייב גישה מאוד איטית של המשאית אל הפס, במהירות נמוכה יותר משל יתר התנועה. דבר זה עשוי לעכב את כל התנועה באותו קטע דרך וליצור מפגע תעבורתי (אובמילים אחרות – פקק), בעיקר בדרכים בהם עוברות משאיות וכלי רכב כבדים אחרים בתדירות גבוהה.
 
מוביל עמוס אינו מסוגל להאט ולהאיץ מחדש בין פסי ההאטה (אשר המרחק המומלץ ביניהם נע סביב 80 מטר לערך) כפי שעושות מכוניות פרטיות. מהירותו הממוצעת של רכב מוביל בקטע מרוצף פסי האטה תהיה נמוכה באופן משמעותי מזו של רכב פרטי דבר אשר ישפיע על כל תנועת כלי הרכב.
 
 
ההשפעה על מרכב הרכב
העובדה כי גלגליהם של משאיות, אוטובוסים ורכבי הובלה אחרים הנם בעלי קוטר גדול משמעותית מאלו של כלי רכב פרטיים עשויה לגרום לנו לשער כי פסי האטה ייבלעו תחת גלגליהם של האחרונים ללא קושי אולם לא כך הדבר. טילטול הנגרם ע"י פס האטה לאוטובוס למשל הנו מרגיז ואף עלול לגרום לפגיעות בקרב הנוסעים אם נגרם במהירות גבוהה מידי. מעבר של רכב מוביל עמוס על פני המכשול במהירות גבוהה מידי עלולה לגרום לו לנזקים וכן למטען המובל בו (במיוחד במקרה של הובלת ציוד רגיש כמו כלי מטבח, או דברי אלקטרוניקה).
 
 
השפעה על בתי מגורים סמוכים
כאשר אין סימון בולט מספיק כנדרש המתריע על קיומם של פסי ההאטה, כלי רכב עמוסים עלולים שלא לראות אותו ולא להאיט בזמן. הפגישה בין המוביל העמוס ובין הפס עלולה להיות לא נעימה ליושבים ברכב. משאיות ריקות  ומובילים ללא משא העוברים על פני פס האטה מיצרים שאון רב המפריע לדיירים המתגוררים בבתים סמוכים. דיירים בבתי מגורים הסמוכים מאוד לפסי האטה עלולים לחוש רעידות בעת מפגש של רכב מוביל כבד עם פס האטה, במיוחד כאשר הקרקע עליה מבוססת תשתית הכביש הנה רכה. אין בדבר בכדי לגרום נזק, אבל בהחלט מדובר בתופעה לא נעימה.
 
מטבע הדברים, פסי האטה אינם מותקנים בדרכים ראשיות בעיר אלא בקרבת בתי מגורים ובתי ספר, המקומות בהם תנועת כלי רכב כבדים ומבילים בעיקר, דלילה יחסית (למעט החריג של אוטובוסים המסיעים תלמידים לבתי הספר ובחזרה מהם), אולם מובילים אינם מסתמכים על כך ונוהגים במשאיות ההובלה בזהירות ובאיטיות המקסימאליות בקרבת איזורי מגורים עירוניים.

שם מלא: טל.
אימייל: הערות:  
מריומה - החברה המרכזית לייצור מרכבים, א.ת נצר סירני, באר יעקב 70395. טל' 08-9244860 , פקס' 08-9217899 צור קשר Design: UNIQUE