כאשר באים לבחור משאית צריך לקחת בחשבון שמדובר בהשקעה משמעותית שאמורה להשתלם לאורך זמן. להבדיל ממכונית, משאית נועדה לעשות עבודה, ולכן היא חייבת לספק את הסחורה, קרי – להיות עמידה, אמינה, חזקה ובטוחה. מסיבה זו רוב הנהגים מעדיפים לנסוע במשאיות של היצרניות המובילות בעולם שבהן לא מתפשרים על איכות, ההשקעה ניכרת בהכל – החל מצמיגים, פנסים לרכב ובולמי זעזועים וכלה במנוע ובמנגנוני בטיחות.  אז מה התחדש לאחרונה בעולם המשאיות?

משאיות מאן

מי  שקונה משאית מאן יודע בדיוק מה הוא מקבל – משאית גרמנית מבית היוצר של אחת היצרניות המובילות בעולם שמייצרת בעצמה את המנועים של המשאיות שלה. דגם TGX של מאן שם דגש על טכנולוגיה שמשפרת את הבטיחות, כולל Cruise Control, ABS, שיפורים בבלמים ובקרה בתפעול המרכבים.

דגם TGS  של משאיות מאן מיועד לאתרי בנייה ומסוגל לסחוב עד 41 טון. המשאית נבנתה כך שתהיה נוחה לתפעול ולניוד במרחב העירוני. דגם TGM  הוא חסכוני באנרגיה בזכות חידושים טכנולוגיים שמסייעים לו לצרוך פחות דלק – נקודה קריטית עבור משאיות.

משאיות איסוזו

היצרנית היפנית איסוזו, שמשרדיה המרכזיים בטוקיו, היא המובילה העולמית של משאיות בגודל בינוני, אולם ניתן למצוא משאיות איסוזו בכל הגדלים. דגם NPR  מסדרת N מציג חסכון של 20 אחוז בדלק לעומת דגמים קודמים ומונע על ידי מנוע משאית איסוזו החדש – 4JJ1-TC. המנוע יוצר ותוכנן כך שכל המרכיבים בו יהיו עמידים ויצמצמו עלויות תחזוקה.

משאיות דאף

רוב משאיות דאף מיוצרות בהולנד, וכמה מהדגמים של החברה בולטים במיוחד. משאית דאף מדגם XF105 תוכנן כך שההוצאות התפעוליות יהיו נמוכות וכל משאית תישאר זמן רב במצב מעולה. תא הנהג הוא רחב ידיים באופן מיוחד.

אנשים שאיכות הסביבה קרובה ללבם ישמחו ליהנות מ-LF  הייבריד, הראשונה בין משאיות דאף שמשתמשת גם בדיזל וגם בחשמל, מה שמוריד את צריכת הדלק ב-10-20 אחוז. בכל פעם שהמשאית נכנסת למרכז עירוני והבטרייה שלה מלאה היא יכול לנסוע לפחות 2 ק”מ על חשמל, וכך למנוע זיהום ליד בתי מגורים כאשר מנוע הדיזל דומם.

משאיות סקניה

רבים טוענים כי משאיות סקניה הן האמינות ביותר שיש. אחרים מדגישים את העובדה כי כל משאית סקניה שונה מקודמתה, שכן ליצרנית השבדית יש דגמים רבים שמתאימים לכל מטרה. הדגם החדש ביותר מבית היוצר של משאיות סקניה הוא ה-V8.

ה-V8 מבוסס על פלטפורמת המנועים המודולרית החדשה של משאיות סקניה, שהושקה לראשונה ב-2007. מזרקת הדלק המוערכת של היצרנית, XPI, היא לראשונה חלק מהמנוע של ה-V8 ומאפשרת מספר הזרקות בו זמנית.

משאיות וולבו

וולבו היא יצרנית שבדית עם פעילויות בכל העולם. מותב משאיות וולבו הוא וולבו AB,בבעלותה של קבוצת וולבו, והיא היצרנית השנייה בגודלה בעולם של משאיות. ישנן כמה משאיות וולבו פופולריות יותר מאחרות, למשל ה-FL, שהיא הקטנה ביותר של היצרנית ומותאמת לשליחויות אזוריות.

משאית וולבו FM  זכתה לפני מספר שנים לדור חדש של משאיות, עם מנוע של 13 ליטר ושיפורים בנושא הבטיחות עם ה- וה-FUPS, DAS וה-ESP, שמסייעות למנוע תאונות עם מכוניות קטנות ולהתריע מפני התנגשויות אפשריות. כמה מהמנועים החדישים ביותר של החברה שולבו בגירסאות החדשות של משאיות וולבו FM  בהצלחה רבה.

בשורה התחתונה, כל המשאיות שסקרנו הן החדשניות והטובות ביותר שיש בשוק. ההבדלים ביניהן הם כבר עניין של טעם אישי של נהג המשאית ושל החברה שמשתמשת בה.

משאיות מרצדס

יצרנית כלי הרכב הגרמנית “מרצדס-בנץ” הינה שם דבר עולמי לא רק בתחום רכבי היוקרה הפרטיים אלא גם בתחום הרכבים המסחריים והמשאיות. חברת מרצדס מעלה וקובעת את רף הסטנדרטים לייצור משאיות והדבר ניכר בכל הדגמים המוצעים כיום בארץ ובעולם. משאיות מרצדס זוכות לתארים נחשקים ביותר כגון תואר “משאית השנה” באירופה ועוד.

דגמי המשאיות המובילים של חברת מרצדס הם האטגו, אקסור והאקטרוס. ראוי לציין את האטגו החדשה מסדרת המשאיות הקלות-בינוניות אשר זכתה לאחרונה בפרס “המשאית הבין-לאומית לשנת 2011” אשר מציגה לא רק נוחות נהיגה מקסימאלית אלא גם הגה כוח מקורי ומתכוונן, תיבת הילוכים תוצרת מרצדס, מנוע היברידי חזק ומשוכלל ומערכות חכמות נוספות לחיסכון בדלק ושמירה על איכות הסביבה.

משאיות רנו

משהו טוב קורה לחברת רנו בשוק הישראלי מאז שילובה בחברת וולוו. ההיצע המגוון של משאיות רנו מהווה את יתרון החשוב בנוף המשאיות בישראל כך שניתן מענה לכל לכל צורך אשר דורש משאיות איכותיות, שימושיות ונוחות למשתמש. הדגמים המובילים של חברת רנו הם המידלום, פרימיום, מגנום והקראקס אשר כל אחד מהם ממלא אחר צרכי הובלה שונים. ניתן לציין לשבח את דגם המידלום של רנו אשר קבע רף סטנדרטים משל עצמו בתחום משאיות החלוקה. דגם זה הינו בעל משקל עצמי נמוך, חלקי חילוף זולים והוצאות תפעוליות מינימאליות. ניתן להשיג את דגם המידלום החדש אשר הינו פרי פיתוח משותף של רנו עם וולוו במספר משקלים כוללים של עד כ- 18 טון.